Calidoscopi (13 de desembre de 2010)

Avui començo el que intentaré que sigui una constant setmanal, el Calidoscopi, un recull dels articles d’opinió (sobretot, però potser hi cau alguna notícia inesperada i rellevant) que més m’hagin interessat al llarg de la setmana. Atenció, això no vol dir que comparteixi les opinions dels autors, sinó que m’han obligat a pensar o que m’han ajudat a veure les coses des d’un altre punt de vista; m’han ajudat a créixer i trobo que anar enllaçant-los aquí és una de mostrar-los el meu agraïment.

En lloc d’acompanyar els enllaços amb algun comentari de la meva collita, m’ha semblat més interessant reproduir algun fragment que m’hagi cridat l’atenció; així, el visitant té més informació, i més neutral, sobre si li pot interessar fer-hi una ullada. Que vagi de gust.

 


Manuel Castells

La ciberguerra de Wikileaks

«No está en juego la seguridad de los estados (nada de lo revelado pone en peligro la paz mundial ni era ignorado en los círculos de poder). Lo que se debate es el derecho del ciudadano a saber lo que hacen y piensan sus gobernantes. Y la libertad de información en las nuevas condiciones de la era internet.»


Susanna Ginesta

Entrevista amb Jordi Mas, membre fundador de Softcatalà

«Per què és important el programari lliure?

Vam començar a treballar amb programari de lliure distribució, tant gratuït com de codi lliure. A final dels 90 vam veure una oportunitat en el programari lliure perquè dóna drets als usuaris. Es pot traduir, distribuir i fer servir lliurement. Per això hi vam veure una gran eina de normalització lingüística. Vam passar d’haver de demanar permisos a poder traduir programes directament. A més, un cop traduïts, són més fàcils de distribuir.»


Vilaweb – Informació. Notícies

L’ONU critica les pressions de les empreses a Wikileaks

«’Estic preocupada per les informacions que apunten que algunes companyies de banca, targetes de crèdit i proveïdores de serveis d’Internet estan bloquejant les vies de donacions a Wikileaks’, ha expressat Pillay [Navi Pillay, alta comissària de les Nacions Unides per als Drets Humans].»


Benjamí Villoslada

Revolucionaris de sofà

«Els atacs DDoS són l’equivalent cibernètic a malmetre amb silicona els panys d’establiments comercials: ningú pot entrar a la botiga. Passa a les manifestacions del món real. Sovint diem que un grup descontrolat va causar danys mentre la majoria es manifestava pacíficament.»


 

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Calidoscopi. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

