Seiji Maehara, el meu heroi

 

No, no es tracta d’un personatge de cap sèrie manga o anime conegut només per uns centenars d’entusiastes. Es tracta, ni més ni menys, que de l’exministre japonès d’Exteriors: aquest bon home dimiteix del càrrec perquè va rebre una donació il·legal.

La legislació japonesa prohibeix als polítics rebre donacions de ciutadans extrangers. Una ciutadana coreana li va fer una donació de 435 €: Seiji Maehara ha dimitit per 435 €.

Bé, en realitat, no ha dimitit per aquesta quantitat irrisòria. Potser el japonesos tenen una dita equivalent a la de «qui furta un ou, furta un bou»; potser el ministri dimisionari coneix els seus conciutadans i sap que els importa més la qualitat que no pas la quantitat: no es tracta de la quantitat, sinó del fet.

Aquest no és Seiji Maehara

Evidentment, aquest no és
l’honest Seiji Maehara
(Fotografia de PPCV sota
llicència CC BY 2.0)

Amb tota probabilitat, Maehara ni tan sols tenia coneixement dels fets fins que algú ho va descobrir i destapar. En lloc d’emprar alguna de les mil excuses a què ens tenen acostumats els polítics d’aquí («jo no hi estava al corrent», «això no és del meu ministeri», «això va passar abans que jo me’n fes càrrec», «és tot un muntatge», «això no és veritat», «els vaig pagar en efectiu, amb diners de la farmàcia de la meva dona», «jo sempre he treballat per València i pels valencians»…), Maehara ha pres una decisió que, per aquestes terres, és inimaginable.

No sóc tan innocent com per pensar que tots els polítics japonesos actuarien igual; però ja m’agadaria que el seu exemple s’extengués, per compensar.

 

 

 

 

 

Aquesta entrada s'ha publicat en Maniobres polítiques, NoLesVotes, Política internacional i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

